7 Şubat 2015 Cumartesi

                                                 BİR TAŞLA İKİ KUŞ 
                                  Herkese mutlu bir cumartesi diliyorum. 
                          Tere yağ ve çökelek nasıl yapılır:

  1. Buzlukta biriktirdiğimiz süt kaymakları (bunun için günlük pişirdiğim sütü bir gün buzdolabında bekletiyorum) üzerine bir kase yoğurt koyup su ekleyip el blandırıyla çırpıyorum 10 - 15 dakika kadar.
  2. Biriken yağları bir süzgece döküp ayranını ayırıyorum (eğer kocanız benim eşim gibi ayranı çok seviyorsa ona saklayabilirsiniz).
  3. Ayırdığımız ayranı ocağa koyup bir taşım kaynatıyoruz çökeleği ayrılıyor onu da süzgeçten süzüyoruz. Sonuç olarak mis gibi ev yapımı tereyağı ve çökelek elde ediyoruz.
                                          AFİYET OLSUUUUN.... ☺☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder